Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!:: Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!:: Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!

Innowacja 2016-17 Programowanie step by step w CYFROWEJ SZKOLE

31 maja 2014 23:24 | Innowacja 2016-17 Programowanie step by step w CYFROWEJ SZKOLE

"Idę dalej" - szkolenia i webinaria w Cyfrowej Szkole 2013/2014

 „Idę dalej”, czyli cd. Cyfrowej Szkoły w SP w Dunowie

             Za nami program pilotażowy „Cyfrowa Szkoła”, który odmienił życie naszej szkoły i nastawienie nauczycieli do nowoczesnych technologii. Przeszliśmy TIKową rewolucję w nauczaniu, która okazała się słusznym kierunkiem w dobie XXI wieku. Dzisiaj jesteśmy nowoczesną szkołą, bardzo dobrze wyposażoną w sprzęt multimedialny. Kreda i zielone tablice odeszły w zapomnienie, uczniowie są bardziej aktywni i chętni do pracy. Nasza szkolna biblioteka zyskała miano multimedialnej, gdyż do ewidencjonowania woluminów służy system elektroniczny. Nawet pracownicy niepedagogiczni przeszli szkolenie komputerowe prowadzone przez Latarnika Polski Cyfrowej. Po programie Cyfrowej Szkoły kontynuujemy projekty edukacyjne. Uczniowie czekają na nowości w wykorzystaniu TIKu, co pozwala na rozwój zawodowy w tej dziedzinie. Tablica multimedialna jest codziennym narzędziem w naszej pracy. Jednak mimo tak bogatego doświadczenia po zeszłorocznym programie i  po udanych projektach nie spoczęliśmy na laurach. Ciągle szukamy nowych pomysłów, dobrych praktyk. Udział w wielu szkoleniach i spotkaniach tzw. sieci współpracy zaostrzył apetyt na więcej. Korzystając z oferty Centrum Edukacji Obywatelskiej szkolny koordynator Cyfrowej Szkoły – Agata Zglinicka, kontynuowała swoją zawodową przygodę z TIKiem i bierała udział w kursie organizowanym przez zespół Aktywnej edukacji „Idę dalej”.

            Kurs składał się z 3 modułów merytorycznych:

Moduł I – TIK na zajęciach dla zaawansowanych. Dobre praktyki na co dzień
Moduł II – Skuteczna komunikacja i sprawna współpraca dzięki TIK
Moduł III – Sprzęt i sieć – nieoczywiste zastosowania.

Po każdym module odbywały się będą webinaria, czyli internetowe wideokonferencje na żywo
z udziałem trenera. W czasie kursu tradycyjnie już było otwarte forum dla uczestników, na którym nauczyciele wymieniali się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami.

Udział w tym dwumiesięcznym szkoleniu pozwalił rozwijać zainteresowania z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji.

 

 Szczegóły dotyczące programu kursu:

  Moduł

Nazwa modułu

Tematyka modułu

Moduł trwa

Moduł zerowy

Uczestnicy i platforma e- learningowa

  • Funkcjonalność platformy internetowej

 

Moduł
I

TIK na zajęciach dla zaawansowanych.
Dobre praktyki
na co dzień

  • Wstępna samoocena wykorzystania TIK w pracy.
  • Wykorzystanie TIK w pracy z uczniami.
  • Pięć modeli wykorzystania TIK na lekcjach.
  • Dobra praktyka w praktyce.
  • Projektowanie lekcji z TIK.
  • Materiały dodatkowe:
  • Ankieta samooceny Intela.
  • Baza dobrych praktyk przedmiotowych.
  • Baza zasobów do wykorzystania na lekcjach.
  • Baza zasobów do wykorzystania w pracy z uczniami po lekcjach.

7.04 – 04.05

Moduł
II

Skuteczna komunikacja
i sprawna współpraca dzięki TIK

  • Warunki skutecznej komunikacji i współpracy.
  • Komunikacja z TIK:
    • Strona internetowa szkoły.
    • Praca w chmurze.
    • Dyski wirtualne.
    • Komunikatory w edukacji.
    • Platformy edukacyjne.
    • Blogi.
    • Dzienniki elektroniczne.

5.05 – 18.05

Moduł III

Sprzęt i sieć – nieoczywiste rozwiązania

  • Organizacja pracy ze sprzętem w szkole.
  • Efektywne wykorzystanie sprzętu. Baza inspiracji.
  • Wykorzystanie starego sprzętu w nowy sposób.
  • Szkolna sieć komputerowa. Jak ją wykorzystać?
  • Ewaluacja kursu.

19.05 –
01-06

 

Udział w webinariach

07.05.2014 r. godz. 17:00 – 18:30
TIK na lekcjach. Narzędzia dla nauczyciela

  • Zasoby audiowizualne w edukacji. Gdzie i jak ich szukać?
  • Dozwolony użytek edukacyjny. Co może nauczyciel?
  • Wykorzystanie nagrań audio-wideo na lekcji i łączenie ich z innymi formami prezentacji

20.05.2014 r. godz. 17:00–18:30
Marta Florkiewicz-Borkowska – Blog jako narzędzie komunikacji i współpracy

22.05.2014 r. godz. 17:00–18:30
Danuta Chwastek – Wspólna praca nad dokumentami w chmurze

06.06.2014 r. godz. 17:00-18:30 „Komiks w edukacji”

 

                                                                                                                                 Agata Zglinicka

Przeczytano: 589 razy. Wydrukuj|Do góry