Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!:: Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!:: Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem!

Innowacja 2016-17 Programowanie step by step w CYFROWEJ SZKOLE

11 maja 2017 20:00 | Innowacja 2016-17 Programowanie step by step w CYFROWEJ SZKOLE

11.05.2017 r. - Budowa i programowanie robotów LEGO Ev3 w ramach innowacji "Programowanie step by step w Cyfrowej Szkole"

Od września 2016 roku uczniowie II etapu edukacyjnego Szkoły Podstawowej w Dunowie uczestniczą w innowacji w zakresie nauki programowania. Autorką i realizatorką innowacji jest pani Agata Zglinicka. Do tej pory uczniowie poznali programowanie w Scratchu, Logomocji i Baltie. Nauka programowania pozwala rozwijać logiczne i abstrakcyjne myślenie, układanie algorytmów i umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów. Po nauce procedur, układania algorytmów, bloczków, itp., przyszedł czas na praktyczne zastosowanie swojej wiedzy.

11 maja 2017 roku w naszej szkole zorganizowaliśmy trzygodzinne warsztaty robotyki, które poprowadziły instruktorki: pani Kasia i pani Martyna z Centrum Zajęć Pozalekcyjnych ZdolneDzieciaki.pl w Galerii Emka w Koszalinie. Podczas zajęć uczniowie samodzielnie budowali roboty - konie na zestawach klocków LEGO TECHNIC Mindstorms z kostką Ev3. Klocki z tej serii to idealne elementy do budowania niesamowitych maszyn, a w połączeniu z kostką EV3 to wspaniałe narzędzie do tworzenia prawdziwych robotów. Kostka Ev3 stanowi centralny układ sterujący, jest sercem robota. Podłączone do niej serwomotory oraz różne sensory sprawiają, że nasz robot staje się interaktywny. Podczas dzisiejszych warsztatów uczniowie w trzyosobowych zespołach budowali robota-konia. Krok po kroku, z dużą dokładnością i starannością łączyli poszczególne elementy klocków, by otrzymać zgodnie z instrukcją zaplanowanego robota. Kiedy po wielu próbach i testach robot był gotowy, przyszedł czas na jego "ożywienie", czyli zaprogramowanie zgodnie z przyjętym celem. Finalnym etapem warsztatów był "turniej rycerski" robotów-koni. Tej części zajęć  towarzyszyła ogromna euforia i wielkie emocje. 

Zajęcia te pokazały uczniom, jakie możliwości stwarza przed nimi poznanie nowych technologii i postawienie pierwszych kroków w świecie robotyki. Zabawa klockami LEGO MINDSTORMS pozwala na stworzenie dynamicznego środowiska, w którym łączą się nauka i zabawa. /Agata Zglinicka/

Przeczytano: 313 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia:

Robotyka